LOGO

dimarts, 14 de gener de 2014

RECOMANACIÓ DEL MES DE GENER

CICLE INFANTIL

Afegeix la llegenda



GENS NI MICA BRUTES
Autor : Wanja Olten
Il·lustrat: Manuela Olten
Editorial : Takatuka
Format  Àlbum il·lustrat
Edició : 2010

Resum : Les mans s'han de rentar només quan les portes brutes de debò. O sigui, molt poques vegades!... Aquest és el pensament de molts nens i nenes sobre l'hàbit de rentar-se les mans. No creuen que les seves mans estiguin brutes després d'acariciar un conill o de jugar vora el riu...
Aquesta petita història potser els ajuda a canviar d'idea.

Recomanació : 
Aquest àlbum il·lustrat el recomano tant a pares com per mestres de cicle infantil, perquè ens ofereix la possibilitat d'explicar què significa rentar-se veritablement les mans, com els bacteris hi arriben i les conseqüències de no rentar-se-les.
Qualsevol dia és bo per llegir-lo però un bon dia  és el dia 15 d'octubre,  el dia mundial de rentat de mans.
Aquest conte ve acompanyat d'unes il·lustracions  expressives i divertides.






"Jo m'embruto les mans quan faig sorra fina"

"Jo m'embruto les mans quan toco el meu gos o un conill"


"Jo m'embruto les mans quan faig fang"











CICLE INICIAL


VOLS SER EL MEU GERMÀ GRAN?
Autor : Carl Norac
Il·lustrat: Kristin Oftedal
Editorial : Símbols Editors
Format  Àlbum il·lustrat
Edició : 2009

Resum : Una preciosa història sobre l'amistat entre un nen petit perdut i un ós blanc solitari.
"Tenies raó, som molt diferents", va dir en Minik rient. "Però no cal que siguem iguals per ser germans, oi?"

Recomanació : 
Aquest àlbum il·lustrat és una entranyable història que ens ensenya com neix l'amistat arran d'un incident. És una mostra de les bones relacions entre dos éssers, en aquest cas un nen perdut i un gran ós . 
El conte és ple de valors com l'amistat, solidaritat, disposició a ajudar als altres, tendresa,.. També va acompanyat d'unes il·lustracions de tons blaus, blancs i grisos que et traslladen a l'escenari de la història d'una forma excepcional.
Per mi és un gran conte!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada